Pagini

duminică, 2 februarie 2014

Cheesecake cu rodie

Gata si reteta mult asteptata. Dupa ce am facut acest cheesecake cu rodie de mai multe ori si dupa ce au gustat din el prieteni,colegi, familie, am primit nenumarate cereri de reteta. Nu e cu mult diferit de celelalte cheesecake-uri pe care le-am facut in ultimul timp, dar pentru ca nu am mai scris deloc pe blog :(, trebuie sa spun ca am testat mai multe combinatii pentru crema: mascarpone, ricotta, crema de branza. Se poate folosi un singur tip din cele mentionate sau combinatii, cantitatea rezultata sa fie de 500 grame. Nu stiu daca am mai zis dar cu aceste tipuri de branza, crema are alta consistenta si gust, mai bune, spun eu.

Ingrediente cheesecake cu rodie:

Pentru blatul de biscuiti:
- 200 gr biscuiti
- 100 gr unt
Pentru crema de branza:
- 500 gr ricotta (sau combinatii de ricotta, crema de branza, mascarpone)
- 300 gr smantana grasa
- 180 gr zahar
- 4 oua
- vanilie
Topping:
- dulceata de zmeura preparata in casa
- o rodie mai mare

Am sfaramat biscuitii bine si i-am amestecat cu untul topit. Am pus compozitia intr-o forma cu peretii detasabili si am presat cu degetele ca sa se intinda uniform. 
Pentru crema de branza, am mixat branza cu zaharul, smantana, ouale si vanilia pentru cateva minute pana am obtinut o compozitie omogena.
Am turnat crema de branza peste blatul de biscuiti.
Am bagat forma la cuptorul incins pentru aproximativ 45 minute - o ora. Suprafata se va intari un pic si marginile vor capata o usoara tenta de auriu.
Dupa ce am inchis focul, am deschis putin usa cuptorului, lasand cheesecake-ul sa se raceasca in cuptor. Daca nu se raceste treptat, riscati sa se crape suprafata.
Am curatat si rodia iar dupa ce cheesecake-ul s-a racit, am pus deasupra dulceata de zmeura si rodie din belsug. Nu e obligatoriu sa flositi dulceata de zmeura, puteti folosi si alt topping, dupa preferinte.
Cam asa arata un cheesecake cu rodie:

Pofta buna! Si blondele gatesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu