Pagini

joi, 11 aprilie 2013

Tarta cu peste afumat si cartofi


Am zis ca am tot facut tarte sarate in ultimul timp. Ma pregatesc insa si pentru unele dulci. Insa, pentru ca socrii mei au afumat macrou (deliciosssss) si imi era pofta de un preparat cu peste afumat, a iesit in cele din urma aceasta tarta. Spun in cele din urma pentru ca initial ma gandisem la o salata cu peste si cartofi :).

Ingrediente tarta cu peste afumat si cartofi:

Aluat tarta:
- 250 gr faina
- 125 gr unt
- 1 ou
- 2-3 linguri de apa  (daca este nevoie)
- un praf de sare

Umplutura:
- 6 cartofi potriviti ca marime
- 1 ceapa mare
- 1 peste afumat (macrou)
- 2 oua
- 2 linguri faina
- 50 gr unt
- sare si piper
- cateva seminte crude de floarea soarelui (nu e obligatoriu)

Am amestecat faina cu untul cubulete. Am pus un praf de sare si am adaugat si oul pentru a se inchega aluatul. La mine nu a fost nevoie dar daca aluatul nu se aduna, puteti adauga si 2-3 linguri de apa. Am pus in folie alimentara si am bagat la frigider pana am pregatit umplutura de tarta.
Cartofii curatati i-am taiat in rondele. Ceapa am taiat-o solzisori si am pus-o la calit in putin ulei. Dupa ce a inceput sa se inmoaie, am adaugat cartofii si putina apa. Am acoperit cu capac si am lasat la foc mic 7 minute.
Separat am topit untul si am adaugat cele doua linguri de faina. Am amestecat bine si am adaugat apoi laptele, putin cate putin. Am pus un pic de sare si piper. Am lasat la foc mic pana crema s-a ingrosat, amestecand continuu. Am lasat la racit un pic si apoi am incorporat un ou batut.
Am intins aluatul si l-am pus intr-o forma de tarta. L-am intepat din loc in loc.
Am adaugat crema si apoi pestele afumat rupt in bucatele.
Am pus peste si ceapa si cartofii. Am uns cu celalat ou batut si am bagat in cuptorul incalzit.
Am lasat aproximativ 45-50 minute la foc mic pana s-a rumenit frumos deasupra. Inainte cu 5 minute de a scoate tarta am presarat si cateva seminte de floarea soarelui.
Tarta cu peste afumat si cartofi:
Pofta buna! Si blondele gatesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu