Pagini

duminică, 23 mai 2010

Inghetata de casa

inghetata cu vanilie si cacao

Cand eram eu mica, mami facea tot timpul inghetata de casa. Si nu ca era buna, era foarte buna. Imi propusesem de ceva vreme sa iau si eu reteta de la ea, dar uite ca nu a mai fost nevoie si in week-endul asta prelungit am profitat de faptul ca am venit in vizita si am pregatit o inghetata de casa. Am facut de vanilie si de cacao, am combinat vanilia si cu nuci, iar cea de cacao cu bucati de ciocolata si nuci. A iesit super.
Ingredientele pentru inghetata de casa sunt:

- 10 oua
- 1l lapte
- 350 gr zahar
- 1 pachet unt
- 3 linguri faina
- 2 pliculete zahar vanilat
- cacao
- nuci
- esenta de rom
- ciocolata

Trebuie sa precizez inca de la inceput ca aromele sunt optionale, adica se poate pastra simpla de vanilie sau se pot adauga arome (cum am adaugat noi cacao, ciocolata si rom), la fel si cu nucile (se pot folosi si alune).
Intai, am separat albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le-am amestecat bine cu zaharul cam 10 minute. Eu am folosit mixerul si am avut nevoie de mai putin timp.
inghetata facuta acasa
Am adaugat faina si am mai batut inca 10 minute.
reteta inghetata de casa
Am pus laptele la foc. Am pus compozitia intr-o oala si am adaugat laptele fierbinte peste. Am lasat pe foc pana s-a ingrosat. Compozitia trebuie lasata pe foc la abur. Mami are o oala speciala care permite fierberea la abur si am folosit-o pe aceasta, insa se poate folosi si metoda traditionala.
inghetata de casa
Dupa ce s-a ingrosat, am luat de pe foc si am lasat sa se raceasca. Dupa ce s-a racit putin, am adaugat untul si am amestecat bine.
inghetata cu vanilie
Am batut albusurile spuma si le-am incorporat in compozitie.
inghetata de casa cu vanilie
Pentru ca noi am vrut si cu vanilie si cu cacao, am separat in mai multe recipiente. In cel de vanilie am adaugat zahar vanilat si nuci si in cel de cacaco, cacao pudra, 1 sticla esenta de rom, bucatele de ciocolata si nuci.
inghetata de caco cu nuci
Am bagat la frigider si am lasat peste noapte. Inghetata mai trebuie amestecata din cand in cand ca sa nu faca ace de gheata.
Uitati ce inghetata de vanilie si cacao ne-a iesit:
inghetata cu vanilie si cacao
Pofta buna! Si blondele gatesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu