Pagini

luni, 21 iunie 2010

Cartofi cu otet balsamic

cartofi cu otet balsamic

Trebuie sa marturisesc doua lucruri inca de la inceput. In primul rand am ales sa prepar acesti cartofi pentru ca imi suna foarte bine otetul balsamic si pentru ca in poze cartofii aveau un aspect super. In al doilea rand, chiar daca reteta a iesit ca la carte, cartofii au luat calea gunoiului pentru ca nu au fost pe gustul nostru, prea mult gust de otet. Reteta de cartofi cu otet balsamic a fost facuta de Jamie Oliver si incercata de mai multi pe aici (am vazut-o pe mai multe site-uri) si parerile au fost impartite (asta am vazut abia dupa cand m-am gandit sa aflu si care a fost parerea celorlalti): unii au avut aceeasi parere ca si mine si altii au apreciat gustul. Acesta este motivul pentru care m-am si hotarat sa o public.

Ingrediente pentru cartofi cu otet balsamic:

- 3 cartofi
- 2 cepe
- 4 foi de dafin
- rozmarin
- sare si piper
- 1/3 pachet de unt
- o capatana de usturoi taiata pe jumatate
- ulei de masline
- 125 ml otet balsamic (eu am folosit otet balsamic Kalamata)

Am curatat si am taiat cartofii in bucati mari. I-am pus la fiert in apa deja oparita si i-am lasat 8 minute. Dupa, i-am scurs bine de apa.
cartofi à la Jamie
Am pus tava putin la incalzit la cuptor. Am scos tava fierbinte din cuptor, am pus untul bucatele si ulei de masline cat sa acopere fundul tavii. Am adaugat foile de dafin si putin rozmarin.
ceapa la cuptor
Am pus apoi ceapa rosie taiata in 4 si cartofii. Am taiat in jumatate cateii de usturoi si i-am pus si pe acestia in tava. Am condimentat cu sare si piper.
cartofi si ceapa la cuptor
Peste toate acestea am turnat otetul balsamic si am amestecat bine.
cartofi reteta jamie oliver
Am lasat la cuptor cam 45-50 de minute.
cartofi cu otet balsamic
Asa cum spuneam cartofii cu otet balsamic au aratat foarte bine dar au avut un gust prea puternic de otet (si mirosul la fel de puternic, mirosea in toata casa :) ).
Pofta buna! Si blondele gatesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu