Pagini

vineri, 22 iunie 2012

Prajitura rapida cu ciocolata

Prajitura despre care o sa vorbesc acum si pe care o si savurez in timp ce scriu :) este cea mai rapida prajitura cu ciocolata pe care am facut-o eu. Si pe cat este de rapida, pe atat este si de buna, am facut-o deja de 3 ori in decurs de doua saptamani.

Ingrediente prajitura rapida cu ciocolata:

- 200 gr ciocolata neagra
- 80 gr unt
- 1 lingura apa
- 150 gr zahar
- 3 oua
- 50 gr faina
- 2 linguri faina de migdale
Preferential:
- alune, nuci, migdale, fructe
- esenta de rom sau de vanilie

Trebuie sa mentionez de la inceput ca prajitura rapida se va coace in cuptorul cu microunde. Eu nu am incercat pana acum in cuptorul aragazului dar ma gandesc ca merge si asa.
Pentru inceput am taiat ciocolata cubulete, la fel si untul, le-am pus intr-un castron cu lingura de apa si am bagat la microunde 1 minut pentru a se topi si a obtine o compozitie cremoasa. Am amestecat bine. Daca ciocolata nu s-a topit in asa fel incat sa se poate obtina compozitia despre care vorbeam, se mai poate introduce inca un minut la cuptor, insa, mare atentie, sa nu se arda ciocolata.
Separat, se amesteca ouale cu zaharul pana devin spuma (eu am folosit mixerul), apoi am adaugat treptat compozitia cu ciocolata. Am pus si faina si cele 2 linguri de migdale macinate si am amestecat bine. Prima data am pus alune de padure si esenta de rom, urmatoarele dati am pus zmeura si esenta de vanilie, insa, acestea se pot adauga dupa preferinta.
Am uns cu unt un vas termorezistent si am turnat compozitia. Se poate folosi si un vas mai mare si unele mai mici. Am lasat exact 5 minute la cuptorul cu microunde (la mine am vazut ca este undeva la 800 grade). Se poate servi si calda cu o cupa de inghetata si rece cu fructe si menta proaspata. Nu as putea descrie exact textura finala, insa, eu ma declar fan.


Pofta buna! Si blondele gatesc!

2 comentarii: