Pagini

joi, 30 septembrie 2010

Pui cu miere si portocale

pui cu portocale si miere

Reteta de pui cu miere si portocale are si ea povestea ei. Trebuie sa marturisesc ca am preparat aceasta reteta intocmai cum am preluat-o de pe blogul pe care-l are Teo. Este una din primele retete mai "exotice" pe care am incercat-o si care m-a convin ca imi place amestecul de dulce, sarat si acrisor. Puiul cu miere si portocala a fost partea dulce, partea sarata a fost data de orez iar cea acrisoara, de vinete cu sos de tomate.
Ingrediente pui cu miere si portocale:

- 2 bucati de piept de pui
- 1 portocala
- miere
- condimente pentru pui
- sare si putin piper

Pentru vinetele cu sos de tomate am folosit o vanata, 2-3 linguri de sos de tomate si busuioc.
Dar sa trecem la puiul cu miere si portocale. Am taiat pieptul de pui in bucati mai mici. In primele dati cand am mai facut aceasta reteta am pastrat bucatile de piept de pui putin mai marisoare, de data aceasta le-am taiat mai mici. Din cauza aceasta s-au patruns mai usor si s-a simtit si mult mai bine aroma de miere si de portocala.
Am condimentat bine bucatile de pui cu sare, putin piper si condimente pentru pui si le-am pus intr-o tava unsa cu putin ulei.
pui cu miere
Am crestat o taietura pe o parte a bucatilor de pui.
Am uns din abundenta cu miere bucatile de pui pe o parte si pe cealalta. Am preferat sa fac acest lucru direct in tava pentru ca mierea care s-a mai scurs pe langa sa ramana in tava (sosul care se obtine e delicios).
pui cu miere la cuptor
Am pus in crestaturile pe care le facusem cate o felie de portocala. Alegeti marimea portocalei si in functie de cat de mari va decideti sa taiati bucatile de pui ca sa fie mai usor.
pui cu portocale la cuptor
Am bagat tava la cuptor si am lasat la cuptor pana s-a rumenit puiul. Inainte de a opri focul am intors puiul si pe cealalta parte pentru a se rumeni.
pui cu miere si portocale
Pentru vinetele cu sos de tomate, am taiat o vanata cubulete si am pus-o pe foc intr-o tigaie cu putin ulei.
vinete prajite
Am lasat vanata pana s-a inmuiat si am adaugat sosul de tomate si busuioc.
vinete cu sos tomat
Am amestecat de cateva ori inainte de a opri focul.
vinete cu sos de tomate
Asa cum ziceam, am servit puiul cu miere si portocale cu orez si sosul cu vinete.
pui cu miere si orez
Pofta buna! Si blondele gatesc!

2 comentarii:

  1. Interesanta reteta,am sa o incerc,dar tortul care l-ai facut pe 3-4 octombrie nu il publici?astept rasp si reteta.te poop :) :-*

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci Oana, o sa public si reteta aia, nu prea am avut timp sa ma ocup :(.

    RăspundețiȘtergere