Pagini

marți, 28 septembrie 2010

Paste carbonara - reteta 2

paste carbonara

Asa cum spuneam in cealalta postare despre pastele carbonara, exista tot felul de retete. Data trecuta am incercat reteta de paste carbonara cu smantana si am promis ca atunci cand o sa fac paste carbonara doar cu ou o sa postez si reteta cu pozele aferente. Nu mi-au iesit mie exact ca pastele pe care le-am mancat la italieni, atat in tara, cat si la ei acasa (au ei bacon-ul ala afumat care da un gust special), dar au iesit bune. Totusi, daca ar fi sa aleg, as alege clar reteta cealalta de paste carbonara cu smantana. Asadar iata reteta.
Ingrediente paste carbonara:

- 400 gr spaghete
- 200 gr costita afumata
- 5 oua
- 1 lingura de ulei
- 150 gr parmezan
- sare si piper

Am pus pastele la fiert in apa cu putina sare. Aveti grija cu sarea pentru ca daca parmezanul si costita sunt sarate, nu mai este necesar sa adaugati sare in apa in care fierbeti spaghetele.
spaghete paste carbonara
Am taiat costita bucatele si am pus-o la prajit in uleiul incins. Cand aceasta s-a rumenit am oprit focul.
costita paste carbonara
Am separat 4 albusuri de galbenusuri si am amestecat galbenusurile cu un ou intreg intr-un bol mai mare. Va recomand sa faceti la fel pentru a putea adauga si pastele dupa ce acestea s-au fiert. Este bine sa se evite amestecarea oului cu pastele in oala fierbinte in care au fiert sau pe foc pentru ca oul sa nu se transforme in omleta.
Am batut bine ouale, am adaugat piper si in cele din urma parmezanul si am amestecat.
sos carbonara
Am pus peste si costita prajita cu tot cu grasimea pe care o lasase si am amestecat. Sosul pentru carbonara trebuie sa fie ca o pasta cremoasa, daca vi se pare prea tare puteti folosi o lingura de apa din cea in care au fiert pastele. In cazul meu a fost suficienta grasimea de la costita.
sos paste carbonara
Dupa ce s-au fiert pastele, le-am scurs apa, dar nu foarte, foarte bine si le-am pus in bol peste sos si am amestecat bine.
paste carbonara
Am servit pastele carbonara cu parmezan deasupra.
Pofta buna! Si blondele gatesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu