Pagini

sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Tort cu crema de ciocolata


Tortul asta cu crema de ciocolata l-am facut de Craciun. Atat reteta de crema, cat si cea de blat, le-am preluat de pe blogul Barbat la cratita. Pentru crema am folosit insa ciocolata cu lapte, nu ciocolata amruie. Din pacate, mie mi-a fost foarte rau in acea perioada si nu prea am mancat nimic, am luat o singura lingurita din tortul asta, asa ca nu am o amintire clara, insa, atat familia mea, cat si prietenii care l-au gustat, l-au laudat asa tare, incat sigura a fost bun si sigur il voi face si alatdata ca sa am si eu ocazia sa savurez o felie intreaga...sau mai multe :).
Ingrediente tort cu crema de ciocolata:
Pentru blat:
-1 cana faina
- 5 oua
- 3 sferturi cana de zahar
- 5 linguri ulei
- 5 linguri apa
- 1 pliculet praf de copt
- 1 praf sare
- 1 lingurita esenta de rom sau alta esenta, dupa gust
- 1 lingura cacao
- nuca macinata (optional)

Pentru crema de ciocolata:
- 200 g ciocolata Milka cu lapte
- 2 linguri cacao
- 2 linguri amidon
- 200 ml smantana grasa
- 50 g unt
- 4 linguri miere 

Pentru sirop:
- 400 ml apa
- 200 g zahar
- esenta de rom

Intai am preparat blatul de tort, blatul meu a fost de cacao. Am separat albusurile de galbenusuri. Am pus galbenusurile intr-un vas, am adaugat uleiul, apa, zaharul, sarea si esenta de rom si apoi am mixat pana cand granulele de zahar s-au topit. Am batut si albusurile spuma si le-am incorporat incet in crema de galbenusuri, amestecand de jos in sus. Dupa, am amestecat faina cu praful de copt si cacaua si le-am adaugat incet in compozitie, amestecand de jos in sus. Am pus la sfarsit si nucile macinate. Eu am pus o cantitate mai mare, dar fiecare poate pune dupa gust, sau poate renunta definitiv la ele.
Am tapetat cu faina si putin ulei tava in care am copt blatul (tava a avut un diametru de 24 cm) si am turnat compozitia.
Am introdus la cuptorul incins si am lasat blatul cam o jumatate de ora la foc mediu (timpul de coacere depinde de cuptor). Am facut, oricum, pentru siguranta, testul scobitoarei.

Dupa ce am scos blatul de tort din cuptor, l-am lasat sa se raceasca si apoi l-am taiat pe orizontala cu un cutit cu zimti. Am obtinut doua parti de blat de tort.
Am trecut apoi la prepararea siropului. Am pus intr-o cratita 400 ml de apa, am adaugat 200 g de zahar si le-am pus pe aragaz la fiert. Am lasat pe foc pana cand lichidul a scazut cam la jumatate si si-a schimbat consistenta. Dupa ce am luat de pe foc, am pus esenta de rom si am lasat la racit.
Am trecut apoi la prepararea cremei. Am pus intr-o cratita smantana si am pus-o pe foc. Am lasat-o la foc mic pana cand a inceput sa fiarba, amestecand din cand in cand. Am amestecat doua linguri de amidon si doua linguri de cacao si le-am pus peste smantana calda.
Am taiat ciocolata bucatele si am adaugat-o si pe aceasta in crema, apoi si untul si mierea. Am urmat sfaturile de la sursa si nu am amestecat foarte mult la sfarsit pentru a nu-si pierde crema din stralucire.

Am trecut apoi la montarea tortului. Am insiropat prima parte a blatului cu o parte din sirop si am adaugat aproape trei sfeturi din cantitatea de crema. Am adaugat si a doua parte a blatului, sm insiropat si am pus deasupra restul de crema. Crema nu a fost foarte multa, asadar marginile nu au fost acoperite de ciocolata. 
Insa, tortul este destul de consistent si asa, avand destul de multa ciocolata. Pentru ca mi-a placut si modul de decorare a tortului, am presarat ciocolata rasa deasupra si am trasat dungile cu furculita.

Asa a aratat la final tortul cu crema de ciocolata:

Pofta buna! Si blondele gatesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu