Pagini

miercuri, 24 februarie 2010

Clatite cu ciocolata si banane


Acesta a fost desertul de week-end: clatite cu ciocolata si banane.
Ingrediente:

- 300 g de faina
- 600 ml de lapte
- 4 oua
- 2 linguri de zahar
- crema de ciocolata Finetti
- banane

Am pus ouale intr-o oala si le-am batut. Am adaugat faina si zahar. Am amestecat pana cand compozitia s-a ingrosat. Am pus initial faina in ploaie dar a facut o groaza de cocoloase, asa ca ne-am dat seama pana la urma ca e bine sa punem mai multa faina deodata. Asadar, mai bine sa puneti mai multa faina si sa subtiati aluatul cu lapte dupa. Am turnat putin lapte, am mai adaugat faina si am amestecat pana cand aluatul a devenit omogen. Aluatul trebuie sa fie ca o smantana subtire.

De facutul clatitelor s-a ocupat Aura (fina). A uns o tigaie cu putin ulei si a pus-o pe foc. A aplicat metoda servetelului inmuiat in ulei cu care a uns tigaia inainte de adaugarea compozitiei. Dupa ce s-a incalzit tigaia, a pus aproape un polonic de aluat (in functie si de marimea tigaii) si a intins pana cand fundul tigaii a fost acoperit.

A lasat aluatul sa se rumeneasca pe o parte (se poate verifica ridicand clatita putin cu o lama de la un cutit sau cu o spatula), dupa care a intors si pe partea cealalta. Ne-am riscat sa le si aruncam, dar ne-am lasat pagubase si a folosit o spatula pana la urma.

Dupa ce s-au facut toate clatitele, le-am mancat fie simple, doar cu Finetti sau cu banane. Cele cu banane sunt delicioase. Pentru clatitele cu banane, am decojit bananele si am pus o banana intreaga la marginea unei cletite unse cu Finetti pe toata suprafata. Dupa, am rulat clatita pe banana si am taiat rondele.

Pofta buna! Si blondele gatesc.

Un comentariu: