Pagini

sâmbătă, 6 februarie 2010

Sarmale de porc in foi de varza

Este sambata si sunt acasa la parintii mei, unde este in vizita si bunica mea. Si pentru ca ea avea pofta de sarmale cu varza si aveam si toate ingredientele pentru o reteta de sarmale ca la mama acasa, s-au hotarat sa se puna pe gatit. Chiar daca a trecut Craciunul, au facut deci sarmale cu carne de porc in foi de varza, eu doar am tras cu ochiul, mi-am luat notite si am facut si cateva poze. Va impartasesc totul mai jos.
Reteta de sarmale in foi de varza murata

- 1 kilogram carne de porc tocata (mai grasa)
- 100 grame orez
- varza acra (murata)
- 2 cepe medii ca marime
- 100 grame bulion
- marar (cantitatea e la alegere)
- foi de dafin
- sare, piper dupa gust

In cazul in care nu ati cumparat carne gata tocata, va trebui sa dati carnea de porc prin masina de tocat. Se face un amestec din aceasta carne de porc, orez (curatat si spalat in prealabil), ceapa tocata marunt, marar si se adauga sare, piper si bulion.
Se aleg foile de varza si se impacheteaza sarmalele. Se toaca varza murata si se pune pe fundul oalei in care se vor fierbe sarmalele. Sarmalele se aseaza peste, in cerc si in straturi. Se pune apa sau zeama de varza (se poate folosi si bors) daca varza nu este sarata si putin bulion deasupra. Se poate pune si putina untura in cazul in care carnea nu a fost prea grasa. Se adauga foi de dafin si piper boabe si gata, sarmalele se pun la fiert. Am inteles ca se pot fierbe si pe aragaz si in cuptor, in orice caz trebuie lasate la foc mic.
Se servesc calde cu mamaliguta si ardei iute.

sarmale
sarmale de porc
sarmale cu carne de porc
sarmale cu varza
sarmale in foi de varza
Pofta buna si nu uitati mai ales bunicile si mamele blondelor gatesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu