Pagini

luni, 15 februarie 2010

Pui chinezesc dulce iute

Asta cu gatitul a devenit ocupatia mea principala. Week-endul asta am uitat de manichiura proaspat facuta si am mai facut un experiment. Pe cand unele dintre noi isi reveneau dupa o noapte de distractie in club, altele isi petreceau timpul in bucatarie.
Imi place mancarea chinezeasca. Am mai incercat cateva retete si toate au iesit bune. De data asta am facut un pui dulce iute pe care l-am mancat cu orez cu ou. Mi-a luat ceva timp pana am gasit toate ingredientele, cu ghimbirul si amidonul alimentar a fost mai greu. Reteta am luat-o de pe internet.
Iata cum am procedat. Am folosit:

- piept de pui (eu am pus 3 bucati)
- ghimbir (o bucata mica)
- miere (2linguri)
- amidon (1 lingura)
- apa (70ml)
- zeama de lamaie (70 ml)
- sos soia (2 linguri)
- sos iute (1 lingura)
- faina (1 lingura)
- ceapa (5 cepe, vedeti marimea lor in pozele de mai jos)
- sare

ingrediente reteta pui

Preparea retetei de pui dulce iute nu mi-a luat foarte mult timp, insa au fost multe de adaugat si de amestecat :).
Prima oara am preparat pieptul de pui. L-am taiat bucati, l-am dat cu sare si prin faina si l-am pus la prajit in putin ulei. L-am lasat sa se rumeneasca si sa se patrunda, dupa care l-am scos pe servetele ca sa se absoarba surplusul de ulei.
pui dulce iute
A urmat sosul dulce iute. Am pus jumatate din ghimbirul din poza de mai sus pe care l-am dat prin razatoare (l-am ras marunt) in wok in putin ulei (se poate folosi si o tigaie, dar putin mai mare, ca trebuie adaugate ceapa si puiul mai tarziu). Trebuie mestecat mereu ca sa nu se arda.
ghimbir reteta pui dulce
Am adaugat mierea, tot amestecand continuu.
miere pui dulce iute
Cand mierea incepe sa "fiarba", se adauga amidonul, treptat si tot amestecand ca sa nu se formeze cocoloase.
amidon pui dulce iute
Am pus apoi apa, sosul de soia si sosul iute, zeama de lamaie.
sos pui dulce iute
Se amesteca (v-am spus ca am tot amestecat) pana se obtine un sos gros.
sos reteta piept pui

Cu ceapa a fost o provocare, pentru ca plang de fiecare data si de data asta chiar era destula de tocat. Am taiat-o julien si am adaugat-o peste sos.
ceapa pui dulce iute
Am lasat-o pana s-a inmuiat.
ceapa pui chinezesc
Dupa, am pus puiul. Am mai lasat foarte putin pe foc (2-3 minute). Asta e rezultatul.
reteta pui dulce iute
Am mancat-o cu orez cu ou. Delicioasa combinatie.
pui chinezesc dulce iute
Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Draga mea,
    vreau sa te felicit pentru initiativa si pentru delicioasele retete,(m-ai dat de lucru;)),sper sa-mi iasa la fel de bine si sa ma laude si pe mine sotul cum te lauda pe tine lumea:D
    Mult succes cu noul blog si la mai multe si delicioase retete!pupici de la Brasov:)

    RăspundețiȘtergere
  2. am facut reteta ta, dar cu o mica modificare,(nu am avut pui si am inlocuit cu curcan:D),si a iesit super gustoasa si sotul a fost foarte incantat! merci pentru idee si la mai mare!o sa mai incerc si alte retete de la tine;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc de incurajari. Ce m-a chinuit talentul pana acum, sa vezi de acum incolo pentru ca o sa am si ajutor (cadoul meu de 8 martie) :)

    RăspundețiȘtergere
  4. felicitari pentru retete, sunt de mare ajutor...

    Ar fi totusi bine sa si specifici de unde ai procurat ingredientele care sunt mai greu de gasit, ca nu toata lumea stie...

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc frumos.
    Asa este cu ingredientele, ai dreptate.
    In cazul acesta, sosurile le-am luat de la supermarket, la fel si ghimbirul de la Carrefour. Cu amidonul am avut mai mari batai de cap, l-am gasit la un magazin de cartier, dar, in mod normal, se gaseste si in supermarket (am vazut la Auchan, de exemplu).

    RăspundețiȘtergere
  6. Desi am 13 ani am facut reteta de vreo 2 ori si a iesit super,toata lumea a fost incantata ,iti multumesc pt aceste retete usoare de facut

    RăspundețiȘtergere
  7. Super, nu-mi vine sa cred ca gatesti la varsta ta. Bravo tie si cu multa placere.

    RăspundețiȘtergere