Pagini

duminică, 21 martie 2010

Pui cu masline si stafide

pui cu masline verzi si stafide
Nu gatesc retete clasice, asta e clar, iar cand am vazut cum arata puiul cu masline verzi si stafide, am zis ca trebuie sa incerc sa vad ce iese. Exact o reteta de vis, asa cum e mentionat si pe site-ul de pe care am luat reteta. E nevoie de putin mai multa rabdare, dar rezultatul merita tot efortul. Pentru mine, puiul cu masline verzi si stafide a iesit delicios. Ingredientele pe care le-am folosit sunt urmatoarele:

- 5 pulpe de pui dezososate (se pot folosi si ciocanele sau pulpe cu os)
- 200 gr masline verzi
- 100 gr stafide
- 2 lamai
- 1 ceapa
- 2 catei de usturoi
- ardei iute
- ulei de masline
- patrunjel
- sare, piper, coriandru, scortisoara, boia dulce

Am amestecat intr-un castron mai mare condimentele: boia, coriandru, scortisoara, sare si piper. Am spalat bine pulpele de pui si le-am pus peste condimente in castron.
pui cu masline marinat
Am adaugat dupa si usturoiul pe care il pisasem, doua linguri de ulei de masline si sucul de la o lamaie. Am amestecat bine si am bagat la frigider castronul lasand puiul sa se marineze putin peste o ora.
marinata pui cu stafide si masline
Dupa aceea, am pus putin ulei intr-o tigaie (este necesar ca aceasta sa aiba capac, pentru ca in ea se va adaga toata compozitia pe parcurs si este necesara fierberea cu capac) si am pus puiul la prajit, fara sosul in care marinasem, presarand deasupra si putin ardei iute uscat si maruntit.
pui aromat cu stafide si masline
Am lasat sa se rumeneasca bine pe ambele parti. Intre timp am taiat ceapa fasiute si dupa ce pulpele s-au rumenit am adaugat-o deasupra, am amestecat bine, am pus capacul si am lasat totul pe foc mediu cca 10 minute.
pui condimentat cu stafide si masline
Am taiat marunt cateva fire de patrunjel si am adaugat si sosul in care marinasem puiul.
pui condimentat cu masline si stafide
Am acoperit din nou si am lasat aproximativ 10 minute, tot la foc mediu.
Apoi, am pus si stafidele, maslinele verzi, sucul de la o jumatate de lamaie si o cescuta de apa.
pui aromat cu masline verzi
Am pus capacul si am lasat, de data asta la foc mic, cca 30 de minute. Asa arata la final puiul cu masline verzi si stafide.
pui cu masline si stafide
Am servit cu couscous.
pui cu masline verzi si stafide
Pofta buna si nu uitati: si blondele gatesc!

2 comentarii:

  1. Draga mea,
    Sa-ti dea Dzeu sanatate, ca mai tot timpul raman in pana de idei in ceea ce priveste cina , iar pe blogul tau gasesc intotdeauna solutii delicioase si la indemana:) merci si pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci Lili, si tie la fel. Daca erai mai aproape, te si invitam la masa.
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere